Tennisanlæg
Ligger lige ved siden af Helsinge Hallerne Idrætsvej 21, 3200 Helsinge.
Vi råder over 3 super lækre grusbaner, der er åbne hele sommeren.
Derudover råder vi over 2 kunststofbaner, der principlet er åbne hele året.

Status på banerne
Kunststofbanerne er åbne hele vinteren, så kom endelig ned og spil når vejret er godt.
Der kan kun spilles på kunststofbanerne i de lyse timer, da der ikke er lys på kunststofbanerne.
Vi har nu fået lysanlæg på grusbane 2 og 3, det vil kun være klubbens medlemmer som får adgang
til lyset. Der vil komme en vejledning til medlemmerne senere.
Det er vigtigt, at vi alle passer godt på vores baner, så læs vores vejledning i banepleje her

Nye medlemmer
Overvejer du at spille tennis så læs mere om hvordan du melder dig ind her.
Hvis du er junior spiller og ønsker at deltage i træning skal tilmelde dig holdet "2024 Junior sommertræning" og betale under punktet Træning.

Kommende aktiviteter
Fredag d. 16. august kl. 18:00-21:00 Boost Din Serv
Anders Lagerberg gentager foredraget med Boost Din Serv, men denne gang skal vi på banerne og teste vores serv af.
Du kan tilmelde dig under Event her

Klubtræning i august/september med Anders Lagerberg søndage kl. 9-12
Anders Lagerberg vil igen i august/september tilbyde voksentræning søndag formiddag kl. 9-12.
Vi laver 2 hold på 1,5 time til hver, da vi ikke på forhånd ved hvor mange og hvilket niveau folk har, vil Anders til den første træning lige vurdere hvilket hold du passer bedst på.
Du kan tilmelde dig under punktet
Træning

Søndag d. 25. august kl. 10:00-14:00 HSI havedag
HSI har inviteret til ’Havedag’ Søndag 25/8 fra 10-14:00. Vi skal i fællesskab skabe bedre og mere indbydende arealer til gavn for foreninger i og omkring hallerne. Tennisklubben byder ind med både opgaver og vilje til at være med og vi har endda allerede taget teten på det ambitiøse broprojekt. Der skal bruges hjælp til alt fra udskænkning til konstruktionsarbejde. HSI står for koordinering og forplejning men du kan også bare tilmelde dig til os.

Lørdag d. 7. september GameOn turnering i Helsinge
GameOn er en hyggelig og uformel doubleturnering hvor det primære fokus er at få nogle gode doublekampe.
Det koster 150 kr. pr. person at deltage som betales på dagen. Alle tilmeldte par er på forhånd sikret 3 kampe.
Turneringen afvikles i tidsrummet kl. 10-14. Turneringen er en mixdouble turnering.
du kan læse mere og tilmelde dig
her

Holdkampe i Helsinge
Motionist Kat4
Tirsdag d. 13. august kl. 17 Helsinge 1 - Snekkersten 2

Veteran 40+ herrehold, bemærk vi vil forsøge at flytte mandags kampe til om torsdagen
Mandag d. 12. august kl. 18 Helsinge 1 - Hedehusene 1
Mandag d. 19. august kl. 18 Helsinge 1 - Snekkersten 2

Andre spændende ting
Helsinge Tennisklub har Danmarks bedste pickleball spiller
Vores egen meget dygtige Pickleball entusiast – Nathali Thorius – har besejret al modstand i de nyligt
overståede danmarksmesterskaber og kan i al fremtid bryste sig af Danmarksmesterskab i både single og damedouble.
Vi siger kæmpe tillykke til Nathali som sammen med en kerne af  "Pickler" i klubben har lagt et stort arbejde i at udvikle og opdyrke sporten i Helsinge i den forgangne vinter.

Generalforsamling
Den årlige generalforsamling blev afholdt d. 6. marts, læs referatet her

Privat træning
Det er også altid muligt at købe private timer hos klubbens trænere, du kan kontakte
Anders Lagerberg:
Du kontakter Anders på følgende mail: lagerberganders@gmail.com
Du kan i shoppen se hvornår Anders kan træne og du betaler i shoppen.

Kommunikationsstrategi
Bestyrelsen har udarbejdet en Kommunikationsstrategi for Helsinge Tennisklub, som kan ses her

Juniorer
Junior træning foregår udendørs onsdag kl. 17-19 og fredag kl. 15-18.

Der er ingen træning i sommerferien fra d. onsdag d. 3. juli og til fredag d. 2. august
Første gang efter sommerferien er onsdag d. 7. august, bemærk de nye træningstider.

For nye medlemmer se mere under Medlemsgrupper ==>  Juniorer
Hvis der er noget du er i tvivl om, så kan du altid kontakte træneren Cristian Milan
email: traener@helsinge-tennisklub.dk

Motionister
Træning foregår torsdag kl. 10-12.

se mere under Medlemsgrupper ==>  motionister

Pensionister
Træning foregår mandag og onsdag kl. 9-12.

se mere under Medlemsgrupper ==>  pensionister

Seniorer
Træning foregår tirsdag kl. 17-20 og lørdag kl. 9-12.

se mere under Medlemsgrupper ==>  seniorer

Pickleball
Vi spiller Pickleball om søndag fra kl. 9.
Vi har fast hal 1 (faktisk fra kl. 8:00) hvor vi altid kan regne med at komme i gang, men først tjekker vi om der er bedre lokaler ledige i hal 2 eller 4.  Klubben har købt udstyr så vi alle kan være med. Du er velkommen til at komme og prøve.

se mere under Medlemsgrupper ==>  pickleball

Vi ses i Helsinge Tennisklub